بررسی انواع شاسی جرثقیل

بررسی انواع شاسی جرثقیل در تجهیز کرین

جرثقیل نوعی ماشین است که از آن در محدوده خاصی برای بلند کردن عمودی و افقی اجسام سنگین و جابجایی مواد استفاده می کنند و به صورت دایره ای و متناوب حرکت می کند. جرثقیل ها برای کارایی و عملکرد بهتر از قسمت های مختلفی مثل قلاب، بالابر، شاسی (کنترلر)(شاسی جرثقیل سقفی) و … تشکیل شده است. در اینجا قرار است شاسی جرثقیل و انواع آن را که مهمترین بخش یک جرثقیل را تشکیل میدهند، معرفی کنیم.

فروش انواع شاسی جرثقیل بیسیم به قیمت عمده در فروشگاه تجهیز کرین؛ انواع شاسی جرثقیل دوتایی چهار تایی شش تایی و هشت تایی

شاسی در جرثقیل چیست؟

شاسی یا کنترلر جرثقیل، عنصر اصلی بالابر جرثقیل محسوب میشود که در انواع سیم دار و بی سیم در بازار موجود است. در ادامه به شرح شاسی جرثقیل سیم دار و بی سیم میپردازیم.

شاسی در جرثقیل چیست؟کنترلر سیمی جرثقیل
کنترلر سیمی جرثقیل

انواع شاسی جرثقیل

کنترلر سیمی جرثقیل

ارتباطات دکمه ای آویز بر اساس انتقال اطلاعات با استفاده از کابل های مسی چند هسته ای است. هنگامی که اپراتور یک دکمه را فشار می دهد، تماس NO – NC فعال می شود و اطلاعات به سیگنال الکتریکی تبدیل شده که سپس توسط کابل منتقل می شود. کابل به کنترل پنل متصل است. در پانل کنترل، سیگنال الکتریکی یک کنتاکتور خاص را سوئیچ می کند که موتور را فعال می کند تا جرثقیل را در جهت دلخواه حرکت دهد.

شبکه ارتباطی سیمی به قطعاتی مانند کابل ها، انواع دستگاه ترمینال نیاز دارد. کانکتورها در نقاط انتهایی کابل اتصال قرار می گیرند، بنابراین نباید سیگنالی از دست برود. در عصر مدرن امروزی، در شبکه های ارتباطی سیمی، از فناوری فیبر نوری استفاده می شود که سیگنال های واضحی را در دو انتها یعنی آویز و کنترل پنل ارائه می دهد. احتمال آسیب کمتری دارند. اما به دلایل هزینه، از کابل‌ های مسی چند هسته ‌ای استفاده می‌شود. در مقایسه با سیم مسی، فناوری فیبر نوری بهترین گزینه است زیرا ارتباط از راه دور با کیفیت سیگنال را فراهم می‌کند. به طور کلی، ارتباط سیمی در مقایسه با سایر انواع اتصال پایدارتر و قابل اعتمادتر است که می تواند شرایط نامساعد جوی را نیز تحمل کند.

مشاهده محصولات تجهیزکرین: ریموت کنترل جرثقیل

مزایای استفاده از ارتباطات سیمی در جرثقیل ها

امنیت: اتصال سیمی اتصال مطمئن و پایدارتری را فراهم می کند.

سرعت: اتصالات سیمی نسبت به اتصالات غیرسیمی، سریعتر عمل میکنند.

کنترلر بی سیم جرثقیل

ارتباط بی سیم به انتقال داده ها از طریق هوا، محیط فیزیکی یا جو اشاره دارد. در یک اتصال بی سیم، داده ها به شکل یک سیگنال الکترومغناطیسی هستند. در روش انتقال، دستگاه فرستنده اطلاعات اصلی را به سیگنال الکترومغناطیسی تبدیل می کند و سپس سیگنال بی سیم را از طریق هوا منتشر می کند. هنگامی که سیگنال به مقصد می رسد، گیرنده سیگنال الکترومغناطیسی را به اطلاعات اصلی تبدیل می کند. به همین ترتیب، اطلاعات ارسال و دریافت می شود.

مزایای استفاده از ارتباطات بی سیم جرثقیل
مزایای استفاده از ارتباطات بی سیم جرثقیل
مزایای استفاده از ارتباطات بی سیم جرثقیل عبارتند از:

کاربری راحت: میتوان به سیگنال شبکه از هر مکانی از طریق بی سیم در محدوده پوشش ارائه شده دسترسی پیدا کرد.

تحرک: در حین دسترسی به شبکه، شخص می تواند از مکانی به مکان دیگر حرکت کند.

نصب آسان: ارتباطات بی سیم دارای مراحل نصب سریع و آسان است. برای راه اندازی شبکه به تجهیزات زیادی نیاز ندارد.

امنیت: شبکه بی سیم می تواند، محافظت های امنیتی قوی ای را ارائه دهد.

مقرون به صرفه: شبکه بی سیم استفاده از سیم اضافی را حذف میکند، هزینه نصب آن ارزان بوده و نیاز به تعمیر و نگهداری را نیز برطرف می کند.

مشاهده محصولات تجهیزکرین: ریموت کنترل تله کرین

نتیجه گیری

اگر کسی نگران هزینه ارتقا یا نگهداری نیست و کاربر به حداکثر امنیت نیاز دارد، همچنین نگران تحرک کاربر نیست، یک ارتباط سیمی گزینه مناسبی است. اما! اگر کسی نگران هزینه است و به تحرک نیاز دارد، کاربر باید ارتباط بی سیم را در نظر بگیرد زیرا مقرون به صرفه است و نیاز به تجهیزات کمتری برای نصب دارد. همچنین بدون نیاز به تعمیر و نگهداری است.

همچنین می توانید برای سفارش و خرید انواع شاسی جرثقیل بی سیم و شاسی جرثقیل دو تایی، چهار تایی، شش تایی و هشت تایی و انواع قطعات جرثقیل نظیر جاروبک جرثقیل، قرقره کابل، زنجیر و سیم بکسل جرثقیل، قلاب و دیگر لوازم تخصصی جرثقیل از بهترین برندها با فروشگاه تجهیز کرین تماس حاصل نمایید.

مشاهده دیگر مقالات ما: جاروبک جرثقیل سقفی چیست؟

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *