تاریخچه شرکت ایلماز گیربکس

تاریخچه شرکت ایلماز ترکیه و تابلو تبلیغاتی نمایشگاه این شرکت

Yilmaz؛ تولیدکننده ای بزرگ و نامی در حوزه ساخت گیربکس های صنعتی در کشور ترکیه است که در سال 1958 توسط مسعود ایلماز تاسیس شد. در سال 2001 ایلماز پدر درگذشت و پسرانش به فعالیت وی ادامه دادند تا با به دست آوردن موفقیت های بزرگ در بازارهای جهانی، رویای پدرشان را محقق سازند.

شرکت گیربکس ایلماز Yilmaz

شرکت Yilmaz Reductor؛ از کمپانی های بزرگ و معروف حال حاضر محسوب میشود. فعالیت این شرکت حول محور طراحی و تولید انواع تجهیزات پرکاربرد صنعتی از جمله انواع گیربکس در ابعاد مختلف نظیر الکتروگیربکس ایلماز و الکتروموتور ایلماز میچرخد.

در سال 1963 بود که شرکت ایلماز تصمیم گرفت تا بر روی تولید انواع گیربکس صنعتی متمرکز شود و در مدت زمان کوتاهی توانست با ارائه گیربکس های با کیفیت و مرغوب به تولید کننده ای برتر در کشور ترکیه تبدیل شود. همچنین در حال حاضر شرکت Yilmaz به عنوان یکی از مشهورترین تولید کنندگان گیربکس صنعتی در جهان شناخته میشود.

شرکت ایلماز ترکیه

در حال حاضر شرکت ایلماز، دارای چندین کارخانه که مساحت آن ها در مجموع بالغ بر 100.000 متر مربع است، بوده که این کارخانه ها شامل چندین بخش هستند. بخش هایی مثل بخش تراشکاری، ریخته گری، تولید الکتروموتور و مونتاژ که تمامی محصولات شرکت ایلماز با دستگاه های مدرن و استانداردهای روز دنیا تولید و به کشورهای مختلف صادر میشود.

آشنایی با گیربکس ایلماز

در این قسمت بهتر است ابتدا با گیربکس آشنا شوید که اصلا این تجهیز صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟ در واقع گیربکس صنعتی نوعی دستگاه مکانیکی است که با استفاده از یک سری چرخ دنده، عملیات انتقال نیرو را برای حرکت در تجهیزات و وسایل تامین می کند. لذا متداول ترین قطعاتی هستند که برای خودروها، وسایل نقلیه سبک و سنگین و ماشین آلات صنعتی به کار می روند. همچنین در صنایعی مثل صنعت فولاد، قند و سیمان از انواع گیربکس استفاده میکنند.

یک نمونه از گیربکس های سنگین شرکت ایلماز ترکیه

انواع گیربکس ها شامل گیربکس حلزونی، خورشیدی، هلیکال، سیکلوئیدی و گیربکس های صنعتی است. وظیفه اصلی گیربکس‌ ها تبدیل یا تغییر انرژی است و می‌ توانند در شرایط مختلف پارامترهایی مانند گشتاور و سرعت را افزایش دهند یا کنترل کنند. حال با شناخت گیربکس میتوانیم به سراغ گیربکس های تولیدی شرکت ایلماز برویم که یکی از بهترین شرکت های سازنده موتور گیربکس جرثقیل در کشور ترکیه است.

معرفی انواع گیربکس Yilmaz و کاربردشان

سری‌های مختلف گیربکس ایلماز که در کارخانجات و صنایع مختلفی مثل صنایع فولاد، صنایع سیمان، صنایع غذایی و میکسرها، صنایع کاشی و سرامیک، انواع جرثقیل‌ها و کانوایرها به کار گرفته می‌شوند، با نام‌های زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  • گیربکس حلزونی ایلماز سری E
  • گیربکس شافت مستقیم ایلماز سری M و N
  • گیربکس صنعتی ایلماز سری Y، B وH
  • گیربکس آویز ایلماز سری D
  • گیربکس خورشیدی ایلماز سری P
  • گیربکس کرانویل پینیون ایلماز سری K

همچنین کاربرد دیگر گیربکس ایلماز در سیستم محرک انواع دستگاه اکسترودر است. یعنی سری HTE از گیربکس ایلماز با بلبرینگ های سری 29400 به صورت اختصاصی برای ماشین های اکسترودر طراحی شده اند. این سری قابلیت تحمل بارهای بالای محوری را دارد و با آپشن های مختلف خنک کاری (جهت افزایش ظرفیت حرارتی) عرضه می شود. گشتاور نامی در این سری تا 90000 نیوتن متر است.

پیشنهاد مطالعه: بهترین شرکت های تولید کننده جرثقیل

سری KRE و DRE گیربکس ایلماز نیز با بلبرینگ سری 29400 تولید شده است و امکان عرضه با آپشن های خنک کاری را نیز دارد. این دو سری (گیربکس کرانویل ایلماز و گیربکس آویز ایلماز) برای دستگاه های اکسترودر کوچک تر و با ظرفیت کمتر طراحی و تولید شده اند. گشتاور نامی در سری   KRE و DRE ایلماز تا 1800 نیوتن متر است.

مزیت هایی که گیربکس های ایلماز را متمایز میکند شامل موارد زیر است:

نسل جدید گیربکس ایلماز دارای طراحی یک تکه است که از نقاط قوی و مثبتی نظیر سطح سرو صدای پایین تر، استحکام بیشتر، کاهش نشت نفت و قدرت چرخ دنده ی بیشتری برخوردارند. در گیربکس ایلماز و موتور گیربکس های جدید شرکت ایلماز، تمام یاتاقان ها برخلاف مدل های دیگر که در آن ها یاتاقان ها توسط محفظه های تقسیم شده پشتیبانی می شوند، گیربکس ایلماز توسط محفظه ی خود پشتیبانی شده و تمام محور هایشان نیز، بر روی همان صفحه نصب شده، ماشین کاری می شوند که این موجب افزایش دقت در تمام محورها می گردد.

گیربکس جرثقیل در کارگاه تجهیز کرین مارک ایلماز ترکیه

همچنین در سری جدید الکتروگیربکس ایلماز، تمام جعبه دنده ها دارای ارتفاع محور کمتری نسبت به مدل های قدیمی هستند. گیربکس ایلماز به صورت مدولار طراحی شده است که امکان کار چرخ دنده های دوگانه را با حداقل تغییر ایجاد می کند.

در نهایت

گیربکس های صنعتی جزو تجهیزات مهم محسوب میشوند به طوری که بروی عملکرد درست و ماندگاری ماشین آلات تاثیر بسزایی دارند. از مواد مختلف و در انواع متفاوت تولید و به بازار ارائه میشوند. در کنار همه اینها، شرکت Yilmaz Reductor به دلیل کیفیت بالای محصولاتش آن هم به دلیل الگوبرداری از صنعت آلمان و استفاده از تکنولوژی روز دنیا و وجود متخصصین مجرب است. شما مشتریان گرامی می توانید انواع گیربکس جرثقیل خارجی مارک Yilmaz را از فروشگاه تجهیز کرین که نمایندگی شرکت ایلماز را اخذ نموده، با بهترین کیفیت و قیمت مناسب خریداری نمایید.

گردآوری توسط: /https://tajhizcrane.com

/https://yr.com.tr

/https://www.yilmazuk.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *