معرفی بهترین شرکت های تولید کننده جرثقیل

معرفی بهترین شرکت های تولید کننده جرثقیل در جهان

در دنیای امروز جرثقیل ها در صنعت ساخت و ساز و همینطور بخش های صنعتی نقش مهمی را ایفا می کنند. بر این اساس جرثقیل ها دارای شکل ها و انواع مختلفی هستند، که بسته به نوع آن ها در عملیات های مختلف به کار گرفته می شوند. جرثقیل های جدیدتر دارای  سیستم های هیدرولیکی و موتورهای الکترونیکی نیز می باشند. که همین امر باعث افزایش قدرت و ظرفیت حمل بار آنها شده است.

جرثقیل ها اصولاً یا به زمین متصل می شوند، یا اینکه قابل حمل بوده و می توانند بر روی یک وسیله نقلیه دیگر سوار شوند و یا از طریق یک اپراتور که در داخل کابین حضور دارد هدایت شوند. نوع دیگری از جرثقیل ها، جرثقیل های سقفی هستند که نقش بسیار مهمی در افزایش تولید و ایمنی در محل کار دارند. در ادامه به معرفی بهترین تولید کنندگان جرثقیل در دنیا می پردازیم.

پیشنهاد مطالعه:مخترع جرثقیل

شرکت های تولید کننده جرثقیل

هیتاچی Hitachi: هیتاچی یک شرکت چند ملیتی و چند قسمتی ژاپنی می باشد که خدماتی چون مهندسی و صنایع الکتریکی را ارائه می دهد و به طور کلی در زمینه های تولید لوازم الکترونیکی،  رایانه ها و ماشین آلات صنعتی فعالیت می کند.

هیتاچی یک شرکت چند ملیتی و چند قسمتی ژاپنی است که جرثقیل هم تولید میکند
یکی از محصولات هیتاچی جرثقیل است.

این کمپانی فعالیت خود را در سال ۲۰۰۲ میلادی آغاز کرد و در زمینه های مختلف از قبیل: تولید ماشین آلات راهسازی و قطعات آن، تولید لوازم الکترونیکی و موتوری، بیل های مکانیکی و لودر آغاز کرد. برند هیتاچی امروزه با فروش خوب در سطح جهان روبرو است.

برای مشاهده لوازم جرثقیل اینجا کلیک کنید.

لیبهر Liebherr: کمپانی لیبهر در سال ۱۹۴۹ تاسیس شد. این شرکت از سال ۲۰۰۷ تبدیل به بزرگترین تولیدکننده جرثقیل در جهان شد. یک شرکت صنایع سنگین آلمانی سوئیسی می باشد که در زمینه های طراحی و ساخت ماشین آلات کشاورزی، ماشین آلات ساخت و ساز معدن،  لوازم خانگی، موتورهای دیزل، موتورهای الکتریکی، ماشین ابزارها، قطعات هواپیما و بالگرد فعالیت می کند. هم اکنون ششمین تولید کننده بزرگ در تجهیزات سنگین جهان به شمار می‌آید.

کاتو kato :یکی از قدیمی ترین، شناخته شده ترین و بهترین  تولید کننده جرثقیل در ایران است، که در سال 1985 به عنوان یک شرکت خصوصی در ژاپن تاسیس گردید. او توانست اولین سیستم خط تولید جرثقیل را اتخاذ کند. در سال ۱۹۲۳ شروع به ساخت لوکوموتیو ها و موتور های احتراق داخلی و همینطور وسایل نقلیه برای استفاده در وزارت راه آهن کرد.

محدوده تولیدی جرثقیل کاتو شامل: جرثقیل های شهری، هیدرولیک و جرثقیل های زمینی است.

تادانو Tadano: بزرگترین شرکت ژاپنی سازنده جرثقیل و ماشین آلات بالابر متحرک می باشد. این کمپانی در سال ۱۹۴۸ تاسیس شد و در سال ۱۹۵۵ اولین جرثقیل هیدرولیک ژاپنی با حداکثر ظرفیت دو تن را ارائه داد.

کوبلکو Kobelco: یکی از بزرگترین شرکت های تولید ماشین آلات خاص در ژاپن می باشد که در سال ۱۹۰۵ پایه گذاری شد. در ابتدا فعالیت خود را بر روی صادرات انواع محصولات فولادی و واردات و صادرات زغال سنگ قرارداد.یکی از مهمترین تولیدات این شرکت ساخت دستگاه های تصویری هوشمند می باشد، البته در ساخت انواع ماشینهای مکانیکی نظیر بیل مکانیکی های کوچک و بزرگ و انواع ماشینهای جرثقیل، ماشین آلات تخریب کننده و حفاری مهارت خاصی نیز دارد.

Xcmg: شرکت ایکس سی ام جی در سال ۱۹۴۳ در چین پایه گذاری شد. در سال ۱۹۵۷ اولین جرثقیل برجی خود را ارائه داد. جرثقیل ۵ تنی کشور چین که لقب بزرگترین جرثقیل قاره آسیا را به خود اختصاص داده، در سال ۱۹۶۳ توسط این شرکت تولید گردیده است.

Hiab: یک کمپانی توانمند و معروف سوئدی می باشد که با فروش سالیانه ۱۵ هزار دستگاه جزء بزرگترین و بهترین شرکت های جرثقیل سازی جهان خصوصاً در زمینه تولید جرثقیل های مفصلی شناخته شده است. هیاب در سال ۱۹۴۴ میلادی تاسیس گردید و در طی ۶۵ سال تلاش بی وقفه با افزایش کیفیت و کمیت محصولات خود به یکی از محبوب ترین و خوش نام ترین سازندگان جرثقیل در ۵ قاره تبدیل شد.

Terex: شرکت تیرکس سازنده ماشین آلات سنگین در آمریکا می باشد، که در سال ۱۹۲۵ میلادی توسط جرالد ویلیام سون راه اندازی شد. در حال حاضر دارای ۵۰ کارخانه تولیدی در آمریکای شمالی و جنوبی، آسیا، اروپا و استرالیا می باشد.

این شرکت در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات ساخت و ساز بکهو لودر، انواع جرثقیل سبک و سنگین، بلدوزر و چری پیکر فعالیت می کند. جالب است که بدانید مالک اصلی شرکت تیرکس کمپانی جنرال موتورز میباشد.

Manitowoc: این کمپانی در سال ۱۹۰۲ تاسیس شد. بیش از ۱۱۸ سال سابقه ارائه محصولاتی با کیفیت بالا، مشتری مداری و خدمات پشتیبانی به بازارهای خود را دارد. یکی از پیشروترین ارائه دهندگان راه حل های مهندسی بالابر در جهان است. از طریق شرکت‌های تابعه تحت مالکیت خود به تولید جامع جرثقیل های هیدرولیک متحرک، جرثقیل های برج، جرثقیل های خزنده و مشبک میپردازد.

بهترین مارک جرثقیل سقفی

قبل از انتخاب جرثقیل سقفی باید عوامل مهمی از جمله ظرفیت بار مورد نظر، قطعات مکانیکی و الکتریکی، کنترل از راه دور و عوامل و محدودیت های محوری که شامل: اندازه ساختمان، موانع نصب و راه اندازی می‌باشد را در نظر گرفت.

معرفی 8 برند از بهترین مارک های جرثقیل سقفی در دنیا:

Sumitomo heavy industries ltd: این کمپانی یکی از بزرگترین تولید کنندگان ماشین آلات صنعتی است که در سال ۱۶۹۱ در ژاپن تاسیس گردیده است.

فعالیت های خود را در زمینه های پالایش تجارت و معدن مس آغاز کرد. همواره تا جایی که امکان دارد از فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کند و درنهایت متخصص در ساخت ماشین آلات سنگین، کشتی‌سازی، ماشین آلات تولید انبوه، تجهیزات زیست‌محیطی و بخش ماشین آلات ساختمانی است. همچنین تجهیزاتی را برای فناوری های نیمه هادی و لیزری تولید میکند.

Konecranes: تاریخچه این کمپانی به سال ۱۹۱۰ برمی‌گردد که تعمیرگاه موتور الکتریکی kone corporation تاسیس شد. در سال ۱۹۳۳ این شرکت شروع به ساخت جرثقیل های برقی مسافرتی بزرگ کرد. این کمپانی پیشرو در صنعت جرثقیل سقفی جهان با شبکه خدمات بزرگ، طیف کاملی از تجهیزات بالابر و دفاتر در سراسر جامعه جهان از جمله اسپرینگ فیلد اوهایو در ایالات متحده را دارا میباشد. که به جرات میتوان گفت بهترین مارک جرثقیل سقفی است.

Cargotec: در 1 ژوئن سال ۲۰۰۵ در هلسینکی فنلاند تاسیس شد. یک رهبر شناخته شده در زمینه حمل و نقل و حمل بار در سطح بین‌المللی از طریق سه حوزه تجاری خود است.

  1.  kalmar تجهیزات حمل بار و راه حلهای ترمینال خودکار نرم افزار و خدمات
  2.  hiab محصولات و تجهیزات بارگیری و تخلیه و بلند کردن
  3.  macgregor راه حل ها و خدمات مهندسی دریا

 Weihua: این کمپانی در سال ۱۹۸۸ تاسیس شده است. یکی از تولیدکنندگان پیشرو جرثقیل در چین میباشد. در خصوص جرثقیل پیشرفت های زیادی کرده که شامل: سیستم جرثقیل ضد تاب سی ان سی با دقت بالا، سیستم موقعیت یابی جرثقیل خودکار برای نگهداری نیروی باد و غیره میباشد.

Kito: این شرکت در سال ۱۹۳۲ به عنوان یک کارخانه کوچک در ژاپن تاسیس گردید. اولین شرکت پس از جنگ جهانی دوم است که موفق به تولید بالابر برقی شده است. با پیشرفت فراوان این شرکت در زمینه تولید بالابرهای برقی کیتو به بازار جهانی وارد شد و پاسخگوی نیازهای کشورهای آسیایی گشت.

Eilbeck cranes: دارای دفاتر زیادی در سراسر استرالیا از جمله سیدنی، ملبورن، پرت و بریزبن است. مجموعه ای از جرثقیل های سقفی، بالابرهای سیم کشی برقی و بالابر های زنجیره ای را ارائه می دهد.یک تجارت ۱۰۰ درصد خصوصی استرالیایی با بیش از ۱۱۰ سال سابقه فعالیت میباشد.

ABUS Kransysteme GmbH: در سال ۱۹۶۵ در گلمرز باخ آلمان تاسیس گردید. در سال ۱۹۷۴ شروع به توسعه اجزای جرثقیل خود کرد و از سال ۱۹۸۲ تا کنون به ارائه بالابر های طناب دار ای بی اس ، بالابرهای زنجیره ای، تولید جرثقیل و سیستم جرثقیل سبک، راه اندازی بالابر زنجیره ای سبک و معرفی سیستم نشانگر بالابر الکترونیکی پرداخته است.

Mussell crane mfg: یک توزیع کننده تجهیزات و ماشین آلات حمل مواد، کانادایی است که در بخش‌های تجاری، نظامی و دولتی خدمات رسانی می کند. محصولاتی شامل: بالابر واگن برقی و اتصالات زیر قلاب را در مجموعه خدمات خود دارد. با توجه به موقعیت جغرافیایی و تلاشی پیگیر تبدیل به تولید کننده و تامین کننده عمده برای بخش‌های تجاری، نظامی و دولتی در سراسر کانادا و ایالات متحده، با تولید حدود دویست جرثقیل در سال شده‌است.

پیشنهاد مطالعه:علت آسیب دیدن جرثقیل سقفی چیست؟

بهترین سازندگان جرثقیل در ایران

جرثقیل ava: شرکت آوا در سال ۱۳۸۷و بر پایه تجارب ۱۸ ساله مدیران خود در زمینه طراحی و ساخت، نصب و راه اندازی، تعمیر و نگهداری، بهینه سازی انواع جرثقیل های سقفی دروازه ای، ستونی، مونوریل، بالابر و همچنین جرثقیل های خاص تاسیس شده است. این شرکت در سال ۱۳۹۵ موفق به دریافت استاندارد (TQM) یا مدیریت جامع کیفیت گردید.

جرثقیل آریا: با بیش از ۲۵ سال سابقه در تعمیر نگهداری و نصب انواع جرثقیل و ۱۰ سال سابقه در ساخت انواع جرثقیل سقفی و دروازه ای در تهران میباشد.

جرثقیل سازه نگار:در زمینه طراحی ساخت و نصب سازه های فلزی، سوله و جرثقیل سقفی با نام تجاری تهران سوله شروع به فعالیت نمود. این شرکت با سابقه کاری درخشان طراح و سازنده اسکلت های فلزی، جوشی و پیچ و مهره در سراسر کشور نیز می باشد.

جرثقیل سقفی زیگورات: در سال ۱۳۹۲ در استان اصفهان تأسیس گردید. با تجربه در صنعت ساخت انواع جرثقیل سقفی، جرثقیل دروازه ای، نیم دروازه ای و جرثقیل بازویی امروز به عنوان یکی از برندهای معتبر در زمینه طراحی و ساخت جرثقیل طبق استاندارد های آمریکا و آلمان شناخته می شود.

جرثقیل سقفی کارین: مجموعه مهندسی کارین با نام تجاری کارین کرین، رسما از سال ۱۳۸۶ با هدف طراحی و ساخت انواع جرثقیل سقفی و سیستم های جابجایی مواد و قطعات و همچنین سازه های فلزی به صورت کاملاً تخصصی فعالیت خود را آغاز نموده است. مدیران و دست‌اندرکاران این مجموعه مهندسی از سال ۱۳۶۸ در زمینه های صنعتی و سازه های فلزی از جمله جرثقیل های سقفی، ماشین سازی، ماشینکاری و انواع سازه های فلزی فعالیت دارند.

 

با توجه به مطالبی که در بالا به صورت کامل برای شما شرح داده شد، برای انتخاب بهترین جرثقیل سقفی مواردی چون:

  • حرکت ساختار جرثقیل
  • وزن و نوع بار
  • محل نصب جرثقیل در داخل یا محیط سرباز
  • ظرفیت مورد نیاز
  • تعداد دفعات استفاده از سازه
  • طول یا دهنه جرثقیل

را درنظر داشته باشد، تا بر اساس اطلاعات داده شده شما شرکت های موجود، جرثقیل سقفی مورد درخواست شما را تولید و ارائه دهند. امیدواریم که با ارائه اطلاعات مذکور کمکی بهینه در انتخاب شما برای یافتن بهترین سازنده جرثقیل سقفی بوده باشیم.

گردآوری شده توسط: فروشگاه لوازم جرثقیل تجهیز کرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *