گیربکس جرثقیل

نمایش دادن همه 7 نتیجه

انواع گیربکس خارجی جرثقیل مارک Yilmaz Gearboxes ساخت ترکیه با بهترین کیفیت از 0.55 کیلو وات تا 4 کیلو وات در فروشگاه تجهیز کرین به فروش می رسد. لطفا برای استعلام قیمت و مشاوره جهت خرید موتور گیربکس جرثقیل با ما تماس بگیرید.


قیمت گیربکس جرثقیل سقفی و دروازه ای و بازویی در فروشگاه تجهیز کرین این موتور گیربکس ها مخصوص جرثقیل های سقفی، دروازه ای و بازویی هستند:
  • مخصوص بالابر ایلماز
  • حرکت طولی و عرضی

قیمت موتور گیربکس جرثقیل

قیمت گیربکس های جرثقیل بر اساس میزان قدرت کیلو وات متفاوت است. از این رو مدل های مختلف گیربکس جرثقیل موجود است و می توانید بر حسب نیاز انتخاب کنید. قیمت موتور گیربکس جرثقیل مارک Yilmaz با توجه به کیفیت ساخت، ارزان تر از برندهای دیگر است.

جرثقیل ها را طبق مقدار توان جابجایی که دارند، می شناسند یعنی هر چقدر توان جرثقیل بالاتر باشد، الکتروموتور و گیربکس قوی تری در تولید آن باید به کار برده شود. به همین منظور در طراحی و ساخت جرثقیل ها از انواع مختلف گیربکس بهره میبرند.

موتور گیربکس حلزونی جرثقیل

جزو متداول ترین و پرکاربردترین نوع گیربکس است چون جعبه دنده های مارپیچ از نظر اندازه در آن جمع و جور بوده و از توان کمی استفاده می کنند. دندانهای چرخ دنده Helical Gear با زاویه نسبت به سطح چرخ دنده بریده می شوند و بنابراین در هنگام چرخش، هنگامی که دو دندان شروع به تماس می کنند، تماس تدریجی است. شروع از یک انتهای دندان و حفظ تماس در حالی که چرخ دنده به سمت درگیری کامل چرخانده می شود. این چیدمان به این معنی است که گیربکس روانتر کار می کند و می تواند زاویه بار بالا را در خود جای دهد. همچنین به این معنی است که یک گیربکس Helical می تواند حرکت را بین شافت های زاویه موازی یا راست انتقال دهد.

گیربکس Bevel

چرخ دنده های Bevel دارای دندانه هایی هستند که روی سطوح مخروطی شکل نزدیک به لبه واحد قرار دارند. از آنها برای تهیه حرکات چرخشی بین شافت های غیر موازی استفاده می شود و کاربردهای گسترده ای از جمله در نورد و صنعت معدن دارند.

موتور گیربکس صنعتی جرثقیل

Industrial Gearbox؛ نوعی سیستم محصور است که انرژی مکانیکی را به یک واحد انتقال انتقال می دهد. این سیستم سرعت و گشتاور چرخش را کند می کند. گیربکس های صنعتی با گیربکس های استاندارد متفاوت هستند، زیرا مورد اول برای بیشتر درایوها به یک عمر طولانی و پایدار و ضریب ایمنی نیاز دارد.

برای کنترل سرعت و گشتاور و تبدیل عملکردی آن، یک گیربکس صنعتی نیروی مکانیکی را به یک ابزار رانندگی منتقل می کند. برخلاف گیربکس های جرمی، جعبه دنده های صنعتی می توانند در یک دوره طولانی چندین کار را با سرعت بسیار بالا انجام دهند. صنایعی که در آنها استفاده های زیادی از گیربکس صنعتی می شود شامل: صنعت کاغذ سازی، صنعت سیمان، صنعت قند و صنعت فولاد است.

گیربکس خورشیدی جرثقیل

Planetary Gearbox؛ این فرم از گیربکس در فن آوری های پیشرفته مانند رباتیک و چاپ سه بعدی رایج است. سه، چهار دنده سیاره یک گیربکس خورشیدی توسط یک دنده خورشید مرکزی احاطه شده اند. هر دوی اینها از طریق تجهیزات حلقه بیرونی دندانهای داخلی نگه داشته می شوند. این طراحی به طور مشابه نیرو را از طریق چرخ دنده ها پخش می کند و دستیابی به گشتاور بالا را در یک منطقه محدود برای یک سیستم چرخ دنده Planetary امکان پذیر می کند. استقامت و دقت بالا دو ویژگی محبوب Gearboxes Planetary است.

انواع گیربکس جرثقیل
دانستنی هایی درباره گیربکس و نحوه عملکرد آن

گیربکس؛ یک روش مکانیکی برای انتقال انرژی از یک دستگاه به دستگاه دیگر است و برای افزایش گشتاور ضمن کاهش سرعت استفاده می شود. اجزای تشکیل دهنده گیربکس شامل شافت کلاچ، شفت شمارنده، شافت اصلی، چرخ دنده ها، کاسه نمد و بلبرینگ است. عملکرد و هدف اصلی گیربکس ها؛ افزایش یا کاهش سرعت است در نتیجه خروجی گشتاور معکوس عملکرد سرعت خواهد بود. اگر درایو محصور کننده کاهش دهنده سرعت باشد (سرعت خروجی کمتر از سرعت ورودی است)، گشتاور خروجی افزایش می یابد. اگر درایو سرعت را افزایش دهد، گشتاور خروجی کاهش می یابد.

در عصر حاضر که دنیا رو به پیشرفت است، ابزار و تجهیزاتی تولید می شوند که همگی باعث تسریع و راحتی روند کارها شده و حتی باعث افزایش ایمنی جان انسان ها نیز میشوند. یکی از این تجهیزات که به طور گسترده در صنایع سنگین و نیمه سنگین از آن بهره میبرند جرثقیل است.

جرثقیل؛ دستگاهی است که از آن برای حمل و جابجایی مواد و وسایل سنگین و بزرگ استفاده میکنند. معمولا در مکان هایی مثل کارگاه های کوچک و بزرگ، اسکله ها، برای پروژه های ساختمانی و ... به وفور دیده میشوند. برای راحتی بیشتر کارها، جرثقیل ها را در انواع مختلفی نظیر جرثقیل سقفی، بازویی، دروازه ای، سیار و ... میتوان در بازار یافت.

حال موضوعی که قرار است در اینجا به آن بپردازیم، این است که جرثقیل ها برای حرکت و انجام کاری از چه نیرویی استفاده میکنند؟ در پاسخ باید گفت که نیروی محرک جرثقیل ها، الکتروموتور است که این نیروی محرک، متصل به گیربکس ها بوده و به هر قسمت منتقل می شوند و در نتیجه عمل جابجایی در هر مسیر توسط جرثقیل صورت میگیرد.

جرثقیل ها را طبق مقدار توان جابجایی که دارند، می شناسند یعنی هر چقدر توان جرثقیل بالاتر باشد، الکتروموتور و گیربکس قوی تری در تولید آن باید به کار برده شود. به همین منظور در طراحی و ساخت جرثقیل ها از انواع مختلف گیربکس بهره میبرند که در زیر به معرفی و شرح هر یک از آنها می پردازیم.